Vacature

Interim Senior Salarisadministrateur AFAS | ingevuld

Onze opdrachtgever is een toonaangevende organisatie die vernieuwend wetenschappelijk onderzoek verricht op medisch vlak. De organisatie telt zo’n 1.500 medewerkers, waaronder 180 internationals. Wegens het vertrek van de senior salarisadministrateur is er zo snel mogelijk behoefte aan een zelfstandige en ervaren Interim Senior Salarisadministrateur met AFAS kennis.

Samengevat

  • Start: zo spoedig mogelijk
  • Uren: 24 – 32 uur per week
  • Duur: minimaal 4 maanden met optie op verlenging
  • Locatie: Amsterdam

Wat ga je doen?

Samen met een collega ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de juiste, tijdige en volledige salarisadministratie van de organisatie. In totaal gaat het om 1.500 verloningen, waarvan 12% internationals. Hiernaast draag je bij aan het continue verbeteren van de processen en de inrichting van het systeem en informeer en adviseer je op proactieve wijze het HR team en het management met betrekking tot salaris vraagstukken. Om deze opdracht tot een goed resultaat te kunnen brengen, herken je jezelf in het volgende profiel:

  • Je voert mutaties door voor de inkomensverzekeringen en voert complexe berekeningen uit, waaronder: fiscale uitruil, reiskosten, bruto-netto, loonkosten, pensioenberekeningen, 30% regelingen
  • Je fungeert als aanspreekpunt voor medewerkers, leidinggevenden en collega’s met vragen op het gebied van salarisadministratie
  • Je draagt bij aan inrichting van workflows en genereert rapportages uit Afas
  • Je signaleert knelpunten in processen en komt met oplossingen en/of verbetervoorstellen
  • Je voelt je verantwoordelijk voor de kwaliteit van de werkzaamheden van de salarisadministratie waarbij je het belang van de organisatie als geheel steeds voor ogen hebt
  • Je bent en blijft op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in jouw vakgebied die je, voor zover van toepassing, omzet naar uitvoering.

Wat breng je mee?

Om deze opdracht tot een goed resultaat te kunnen brengen, herken je jezelf in het volgende profiel

  • Minimaal 10 jaar ervaring als payroll professional
  • Ervaring met AFAS (Profit en InSite) en Excel
  • Kennis van de 30% regeling, fiscaal recht, sociale zekerheid en arbeidsrecht
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en het Engels
  • Ervaring met grensoverschrijdende arbeid is een pre

Arbeidsvoorwaarden

Het betreft een tijdelijke opdracht voor 24 – 32 uur per week waarbij er hybride gewerkt kan worden. De opdracht is zowel op zzp-basis als middels een projectovereenkomst via PHOCUS in te vullen.

Locatie

Amsterdam