Vacature

Payroll Administrator (interim) | ingevuld

Onze opdrachtgever is een wereldwijde toonaangevende producent van halfabricaten voor de voedings-, dranken- en farmaceutische industrie. Wegens het vertrek van een collega en een aantal veranderingen m.b.t. de salarisverwerking, zijn wij voor de Nederlandse tak op zoek naar een tijdelijke Payroll Administrator die het operationele proces kan ondersteunen. Naast de salarisadministratie, ben je ook verantwoordelijk voor een aantal HR administratieve taken. In Nederland zijn vier productielocaties en jij gaat aan de slag op de productielocatie in de regio Drechtsteden.

Samengevat

  • start zo spoedig mogelijk
  • bij voorkeur 32-36 uur ( is bespreekbaar) – 1 dag per week thuiswerken is mogelijk
  • 3-4 maanden, met een optie op verlenging
  • regio Drechtsteden

Wat ga je doen?

Je bent als interim Payroll Administrator verantwoordelijk voor een juiste salarisverwerking van ongeveer 220 medewerkers. Je rapporteert direct aan de HR Manager en je werkt samen met de HR Administrator. Het bedrijf is internationaal georiënteerd, heeft een eigen CAO en de verloning is deels uitbesteed aan een externe payroll provider. Jij bent voor de collega’s het eerste aanspreekpunt als men vragen heeft over hun salaris(strook). Door recentelijke wijzigen in de salarisverwerking, ligt er ook een mooie uitdaging in het meedenken met het (her)richten van processen en systemen. Hoofdzakelijk houd jij je bezig met :

  • Het aanleveren van mutaties in templates (o.a. reiskosten, overuren, vergoeding voor zakelijke reizen en wisseling van ploegendiensten);
  • Het controleren van registers, bestanden en bruto-netto berekeningen, welke worden aangeleverd door de externe payroll provider;
  • Het maken van een eindafrekening voor medewerkers die uit dienst gaan;
  • Aanspreekpunt zijn voor externe partijen (o.a. het UWV);
  • Het doorvoeren van verhogingen (recentelijk is een CAO verhoging geweest);
  • Het verwerken van data bij in- en uitdienst meldingen van medewerkers;
  • Het SEPA betalingsbestand samen met de HR manager controleren en aanleveren bij Finance;
  • Ondersteuning bieden aan de HR administrator waar nodig.

Wat breng je mee?

Je voelt je thuis in een productieomgeving en wegens de internationale activiteiten van de organisatie, kun jij je ook goed verwoorden in het Engels. Je vindt het leuk om operationele taken uit te voeren, maar daarnaast denk je ook graag mee met het optimaliseren van processen en systemen. Je hebt ongeveer 5 jaar werkervaring als salarisadministrateur en ben je goed op de hoogte van de huidige wet- en regelgeving. Je bent in het bezit van een PDL-diploma en je vind het geen probleem om grotendeels op locatie te werken. Kennis van en ervaring met ADP Celergo is een grote pré.

Arbeidsvoorwaarden

Het betreft een tijdelijke opdracht voor 32-36 uur per week voor een periode van 3-4 maanden met de optie op verlenging. De opdracht is zowel op zzp-basis als middels een projectovereenkomst via PHOCUS in te vullen.

Locatie

regio Drechtsteden