Salarisadministratie binnen de retail
De bijzonderheden van salarisadministratie binnen de retail? Ontdek het hier!
Salarisadministratie binnen de retail
De retailsector is zeer dynamisch door de hoge in- en uitstroom van personeel en de vele mutaties, verschillende werktijden en diensten met bijbehorende toeslagen. Dit maakt de sector interessant voor salarisadministrateurs, maar brengt ook uitdagingen met zich mee. Salarisadministratie in de retail vraagt daarom om specialistische kennis en vaardigheden. Hoe kan PHOCUS hierbij helpen?
Wat maakt salarisadministratie binnen de retail bijzonder?
Een bijzonder aspect van salarisadministratie in de retail zijn de toeslagen voor verschillende diensten. Zo krijgen medewerkers op zondag 100% toeslag op hun uren. Daarom is een goede koppeling tussen het urenregistratiesysteem en de HR- en payrollsoftware heel belangrijk. Filiaalmanagers zijn vaak verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste informatie voor de salarisadministratie, en doen dit naast hun andere taken. Het belang van goede salarisadministratie wordt nog wel eens onderschat, maar steeds meer organisaties verbeteren hun processen en professionaliseren de salarisadministratie.
Bij het aannemen van (interim) salarisadministrateurs in de retail is het belangrijk dat kandidaten de sectorspecifieke bijzonderheden kennen en leuk vinden. Vaak zijn dit payrollspecialisten met ervaring in de retail of horeca en kennis van veelgebruikte software zoals AFAS en SAP. Wil je meer weten over de uitdagingen van salarisadministratie in de retail? Lees onze blogs hieronder of download onze whitepaper!
Wat wij schrijven over salarisadministratie binnen de retail
Zo kies je de beste (salarisadministratie) software voor jouw retail organisatie
Salarisadministratie binnen de retail: doen ze zichzelf te kort?
Veelvoorkomende software voor salarisadministratie binnen de retail
Kennismaken?
Heb je interesse of vragen? Laten we kennismaken en jouw vraag bespreken! Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.