Salarisadministratie binnen de retail

De bijzonderheden van salarisadministratie binnen de retail? Ontdek het hier!

Salarisadministratie binnen de retail

De retailsector is zeer dynamisch door de hoge in- en uitstroom van personeel en de vele mutaties, verschillende werktijden en diensten met bijbehorende toeslagen. Dit maakt de sector interessant voor salarisadministrateurs, maar brengt ook uitdagingen met zich mee. Salarisadministratie in de retail vraagt daarom om specialistische kennis en vaardigheden. Hoe kan PHOCUS hierbij helpen?

sparringspartner-branche
Sparringspartner met kennis van zaken
kennis-caos-branche
Kennis retail cao's
Kennis bijzondere toeslagen en mutaties
expert-software-branche
Experts in software

Wat maakt salarisadministratie binnen de retail bijzonder?

Een bijzonder aspect van salarisadministratie in de retail zijn de toeslagen voor verschillende diensten. Zo krijgen medewerkers op zondag 100% toeslag op hun uren. Daarom is een goede koppeling tussen het urenregistratiesysteem en de HR- en payrollsoftware heel belangrijk. Filiaalmanagers zijn vaak verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste informatie voor de salarisadministratie, en doen dit naast hun andere taken. Het belang van goede salarisadministratie wordt nog wel eens onderschat, maar steeds meer organisaties verbeteren hun processen en professionaliseren de salarisadministratie.

Bij het aannemen van (interim) salarisadministrateurs in de retail is het belangrijk dat kandidaten de sectorspecifieke bijzonderheden kennen en leuk vinden. Vaak zijn dit payrollspecialisten met ervaring in de retail of horeca en kennis van veelgebruikte software zoals AFAS en SAP. Wil je meer weten over de uitdagingen van salarisadministratie in de retail? Lees onze blogs hieronder of download onze whitepaper!

Wat wij schrijven over salarisadministratie binnen de retail

Salarisadministratie binnen de retail vraagt om specialistische kennis en affiniteit met de sector. In onderstaande blogs behandelen we verschillende onderwerpen die salarisadministratie binnen de retail zo bijzonder maken. We gaan dieper in op wat bepalingen in de cao, typen software, veelvoorkomende mutaties en sectorspecifieke bijzonderheden betekenen voor de salarisadministratie.

Zo kies je de beste (salarisadministratie) software voor jouw retail organisatie

Zo kies je de beste (salarisadministratie)software voor jouw retail organisatie De keuze voor de beste software voor de salarisadministratie wordt grotendeels bepaald door de...
Salarisadministrateur
Lees meer

Salarisadministratie binnen de retail: doen ze zichzelf te kort?

Salarisadministratie binnen de retail: doen ze zichzelf te kort? Veel bedrijven binnen verschillende branches hebben een aparte afdeling voor salarisadministratie en HR, al dan...
Salarisadministrateur
Lees meer

Veelvoorkomende software voor salarisadministratie binnen de retail

Veelvoorkomende software voor salarisadministratie binnen de retail Een goed softwarepakket neemt veel administratief werk uit handen, en er is ruime keuze. Hoewel alle HR...
Salarisadministrateur
Lees meer

Kennismaken?

Heb je interesse of vragen? Laten we kennismaken en jouw vraag bespreken! Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Waar kunnen we jou bij ondersteunen?
This field is for validation purposes and should be left unchanged.